Jubileum 80 jaar BZ&PC

17 juni 1938, de dag dat de Bodegraafse Zwem- & Polo Club opgericht werd door de heer Dirk Stigter. Nu 80 jaar later willen we dit op legendarische wijze vieren. Want één ding hebben we in de afgelopen 80 jaar – naast onze sport – wel geleerd: Feestjes bouwen! Schrijf daarom nú 6 en 7 juli 2018 in je agenda!

Informatie

Hieronder kunt u alle informatie over het legendarische jubileum vinden. Inschrijven kan door op onderstaande button te klikken.

80 JAAR HISTORIE

In 1939 vinden de eerste waterpolowedstrijden plaats tegen onder meer H.B.S., A.Z.C (beide uit Alphen aan den Rijn) B.Z.C. (Boskoop) en G.Z.C. (Gouda). Op 7 juli 1941 komt het tot oprichting van een dames-afdeling en er wordt gestart met 15 leden. In 1943 komt, en met succes, ook het aspiranten-polo van de grond. Deze aspirantenploeg van BZ&PC wordt in de competitie eerste van de kring Gouda.

Ook het wedstrijdzwemmen wordt in de jaren na de oorlog steeds populairder. Reeds in 1950 wordt in de Oude Rijn een zwemtraject uitgezet ten behoeve van een massale wedstrijd en prestatietocht. De af te leggen afstand bedraagt dan nog 2 km. In de jaren die volgen wordt de 2 km tocht uitgebreid tot een 3 km tocht, die meetelt in de serie langebaanwedstrijden om de “Zwemkroniekbeker”. Het wedstrijdzwemmen in binnenwateren vierde met name in de jaren ’70 en ’80 hoogtij, met vele deelnemers aan de Nationale Kampioenschappen en een hoge notering in de landelijke verenigingszwemcompetitie.

Op 3 oktober 1984 is BZ&PC gestart met haar jongste afdeling: synchroonzwemmen. Dit is een vrij jonge, eigentijdse sport, die vooral veel meisjes aanspreekt. In het bijzonder na de Olympische Spelen van 1984 kwam deze sport uitgebreid in de belangstelling te staan.

Zodra bekend werd dat er in Bodegraven een afdeling synchroonzwemmen werd opgericht, stroomden de aanmeldingen binnen. Er werd gestart met maar liefst 52 deelneemsters.

Sinds 1993 is ook het Sterbrevet (nu Zwemster geheten) en het Sterrenplan en Sterrenplan Plus opgericht. Hierin worden jonge kinderen spelenderwijs vertrouwd gemaakt om de doorstroming naar één van de takken van de zwemsport beter te laten verlopen.

De club groeit en bloeit de club, die sinds het jaar 2000 inmiddels dexxon BZ&PC heet, als nooit tevoren. Met waterpolo-heren in de 1e klasse, wedstrijdzwemmen in de landelijke B-afdeling en inmiddels meerdere groepen synchroonzwemsters bij de NK, is dexxon BZ&PC een topclub geworden.

Van 1 juli 2006 t/m 1 juli 2012 is Hoogenboom Tours de nieuwe naamsponsor en heet de club HoogenboomTours / BZ&PC.

In 2012 nam BZ&PC afscheid van naamsponsor Hoogenboom Tours, dat samen met A.L. van Veen Glasspecials, Domburg Bodegraven en Green Health Center, verder ging als Business Partner. In 2015 voegden BBD Mobiele surveillance, Kontent Structures en de Rabobank zich toe tot deze bijzondere sponsorkring, nadat Hoogenboom Tours definitief afscheid nam. Multicopy Bodegraven trad in 2016 eveneens toe als Business Partner, waardoor BZ&PC zich vandaag de dag gelukkig mag prijzen met 7 Business Partners. 

Inmiddels is de vereniging meerdere jubilea verder waaronder de meest recente in 2013, toen de vereniging haar 75-jarig bestaan vierde. Ben jij klaar voor het 80 jarig bestaan?

PROGRAMMA JUBILEUM

Het jubileum vindt plaats op 6 en 7 juli 2018 in de omgeving van Zwembad de Kuil. Hieronder het programma per onderdeel:

Jeugdkamp
Vrijdag 6 juli 19:00 uur tot en met zaterdag 7 juli 2018 omstreeks 16:00 uur.
Deelname kind en/of begeleider bedraagt € 15,00

Reünie/Borrel & Droomvlucht (18+)
Vrijdag 6 juli 20:00 uur – 00:00 uur
Alleen toegankelijk voor (oud) leden en aanhang.
Deelname bedraagt €5,00

Barbecue
Zaterdag 7 juli 17:00 uur – 21:00 uur
Deelname regulier bedraagt: € 15,00
Deelname kind bedraagt: € 7,50

Poolparty (16+)
Zaterdag 7 juli vanaf 21:00 uur
Alleen toegankelijk voor (oud) leden en aanhang.
Deelname bedraagt: € 5,00

Onder de eerste 50 inschrijvers, verloten we 2 BBQ Pakketten.

JEUGDKAMP

Ben je al klaar voor hét jeugdkamp van BZ&PC? Dit jaar vindt het leukste kamp van Nederland plaats van vrijdag 6 juli tot en met zaterdag 7 juli in Bodegraven. Hoe cool is dat?! Je kunt mee op kamp als je lid bent van BZ&PC, dat wil jij toch ook? De kosten voor het kamp bedragen zowel als deelnemer als begeleider €15,00.

Wil jij weten wie er allemaal mee gaan? Klik dan HIER

Indien je vragen hebt, kun je je wenden tot de kampcommissie. 

Persoon Woonplaats Bereikbaarheid
Kim de Vor Bodegraven 06-15062746
Gijsbert Kastelein Driebruggen 06-51223074
Femke Turkenburg Alphen aan den Rijn 06-37422618
Ellen Peek Bodegraven 06-10916207
Dwayne Pouw Bodegraven 06-12168997

Je kunt ze uiteraard ook mailen via: jubileum@bzpc-bodegraven.nl 

REÜNIE, BORREL & DROOMVLUCHT

DROOMVLUCHT
Beste avonturiers,

Ga met ons mee op reis door 80 jaar historie en laat je verrassen door unieke gebeurtenissen.
Op een unieke plek stap je in de droomvlucht. Een vlucht waarin historie tot leven komt.

Nog nooit werd de historie van ons aller BZ&PC op een dergelijke manier aan jou gepresenteerd.
Sport, muziek, werkelijk alles komt terug in deze reis, verwerf jij de ‘Medal of History’? 

De Droomvlucht
Vrijdag 6 juli 20:00 – 21:30 uur (aansluitend is er een Reünie & Borrel)

 

BORREL & REÜNIE

Als je BZ&PC in één zin op historische wijze zou moeten samenvatten zou je bijna zeggen: ‘Gegroeid in bijna 80 jaar historie, bijzonder om haar eigen nostalgie. Hier gelden passie en plezier, van generatie op generatie. Van vader op zoon, of van zoon op vader’. 

Een reünie bij BZ&PC is altijd een feestje! Verhalen van vroeger, vergelijken met het nu, tijdens deze avond kan en mag alles. Of U nou 100 of 18 jaar bent, iedereen die lid is (geweest) is welkom tijdens de 80-jarige reünie van BZ&PC. Reeds 65 mensen hebben zich al aangemeld, U komt toch ook?

De entree is €5,00 (hiermee bent u ook gelijk ingeschreven voor De Droomvlucht). Wij zorgen voor een heerlijk welkomstdrankje en hapje. 

U mag zich feestelijk kleden.

Bekijk de lijst met aanwezigen HIER. (Update per 27/03)

Reünie & Borrel 
Vrijdag 6 juli, aansluitend aan ‘De Droomvlucht’

 

BBQ & POOLPARTY

Terug van weggeweest de BBQ & Poolparty!

Legendarisch, een betere omschrijving is er niet voor de Poolparty die tijdens het 75-jarig jubileum plaats vond. Daarom trekken we tijdens het 80-jarig jubileum de roze flamingo’s weer uit de kast, zetten we de glijbaan extra lang aan en voeren we de snelheid niet alleen in de draaikolk, maar ook aan de DJ tafel op! #BijZijnIsMeemaken Let op: Poolparty is 16+ (NIX18) en alleen toegankelijk voor (oud) leden en aanhang. 

De ultieme warming-up voor deze avond of als fantastische afsluiter van een tof jeugdkamp? De traditionele BBQ! Vers bereide BBQ schotels vliegen als warme broodjes over de toonbank met dank aan Slagerij Rietveld, jij hoeft alleen nog maar te genieten! 

Barbecue:
Zaterdag 7 juli 17:00 uur 
Kosten reguliere deelname: € 15,00
Kosten deelname kind (<12 jaar) € 7,50

Poolparty:
Zaterdag 7 juli 21:00 uur (einde omstreeks 01:00u)
Kosten deelname € 5,00

ORGANISATIE

De organisatie van het kamp is in handen van onderstaande personen:

Naam Verantwoordelijk Bereikbaar
Brunt-Peek, Ellen Overall coördinatie // Contactpersoon SBAB NNB
Vor, Kim de Overall coördinatie // Secretaris NNB
Veen, Rogier van Overall coördinatie // Contactpersoon gemeente 06-55878148
Additionele verantwoordelijkheden
Organisatie kamp Besten, Jennifer den NNB
Brunt-Peek, Ellen NNB
Kastelein, Gijsbert NNB
Pouw, Dwayne NNB
Pouw, Ginger NNB
Turkenburg, Femke NNB
Vor, Kim de NNB
Organisatie BBQ Franke, Denise NNB
Organisatie Poolparty Alle genoemden NNB
Organisatie droomvlucht Veen, Rogier van 06-55878148
Additionele leden Stoel, Elma van der NNB
Terlouw, Gert NNB
Wouden, Michelle van der NNB
Vragen over de PR en communicatie? Pouw, Dwayne
Veen, Rogier van

U kunt ons daarnaast bereiken via het mail adres: jubileum@bzpc-bodegraven.nl 
In noodgevallen zijn wij tijdens kamp bereikbaar op het nummer: xxx
Tijdens de overige evenementen zijn we bereikbaar op het nummer: xxx

Bodegraafse Zwem- & Polo Club
Sportlaan 1A
2411 XC Bodegraven

Veelgestelde vragen

JEUGDKAMP

Mijn zoon/dochter kan niet meer mee op kamp, wat nu?
Indien uw zoon of dochter niet meer mee kan doen, dient u zo spoedig mogelijk contact op te nemen met de organisatie via het contactformulier. Restitutie is helaas niet meer mogelijk.

Mag mijn zoon/dochter al deelnemen?
Alle kinderen van BZ&PC kunnen deelnemen aan het kamp. We blijven de nacht in Bodegraven slapen. Zie vraag ‘is slapen verplicht?’.

Mijn zoon/dochter is geen lid meer van BZ&PC, mag hij/zij toch deelnemen?
Helaas is dit niet mogelijk, alle deelnemers dienen actief lid te zijn van BZ&PC.

Hoe en waar kan ik mijn zoon/dochter inschrijven?
Inschrijven kan via de site van BZ&PC, op deze pagina vindt u een blauwe button met daarop: ‘Inschrijven’. De rest wijst zich vanzelf.

Hoe moeten wij betalen?
De betaling vindt vanaf 2018 plaats via IDEAL. Na Inschrijving ontvangt u voorlopige bevestiging met een betaallink. 

Wanneer is mijn zoon/dochter ingeschreven?
Na het invullen van het inschrijfformulier ontvangt direct u per mail een overzicht van de door uw ingevulde gegevens. U bent ingeschreven. Mogelijk neemt iemand van de organisatie nog contact met u op voor aanvullende vragen.

Wat bedragen de inschrijfkosten?
Om deel te nemen aan het kamp betaalt u zowel als deelnemer als begeleider € 15,00. 

Moet ik ontbijt en lunch maken voor mijn zoon/dochter?
Nee, indien uw zoon/dochter deelneemt aan het kamp, wordt er voor een ontbijt en een lunch gezorgd.

Op welke data en tijden vindt het kamp plaats?
Het kamp begint op vrijdag 6 juli om 19:00 uur en eindigt op zaterdag 7 juli om 16:00 uur.

Wordt er gemengd geslapen?
Nee, alle jongens en meisjes zullen gescheiden van elkaar slapen. Dit geldt ook voor de leiding die toezicht zal houden op uw zoon/dochter.

Is slapen verplicht?
Hoewel slapen misschien wel het leukste deel van kamp is, is het natuurlijk niet verplicht. U kunt uw zoon/dochter ophalen op vrijdag 6 juli om xx uur. Op zaterdag 7 juli om xx uur start het vervolg programma en zien wij uw zoon/dochter graag weer in ons midden.

Noodnummer
Mocht u uw begeleider in noodgevallen niet kunnen bereiken, dan kunt u contact opnemen met BZ&PC via TELEFOONNUMMER XX. Dit nummer mag/kan alleen in noodgevallen worden gebruikt.

REÜNIE & DROOMVLUCHT

Ik ben geen lid meer van BZ&PC, mag ik toch deelnemen?
Om deel te nemen aan de reünie/borrel en droomvlucht hoeft u geen actief lid te zijn van BZ&PC. Oud leden en aanhang zijn namelijk ook van harte welkom.

Hoe en waar kunnen wij ons inschrijven?
Inschrijven kan via de site van BZ&PC, klik op de blauwe button ‘Inschrijven’

Hoe moeten wij betalen?
Betalen kan direct in de webshop, hier opent een IDEAL scherm zich. Dit is volledig te vertrouwen.

Wanneer ben ik ingeschreven?
Na het invullen van het inschrijfformulier ontvangt direct u per mail een overzicht van de door uw ingevulde gegevens. U bent ingeschreven. Mogelijk neemt iemand van de organisatie nog contact met u op voor aanvullende vragen.

Wat bedragen de inschrijfkosten?
Deelname aan de reünie/borrel en aan de droomvlucht (combiticket) kost €5,00

Op welke data en tijden vinden de reünie/borrel en droomvlucht plaats?
De reünie/borrel en droomvlucht beginnen op vrijdag 6 juli om 20:00 uur en eindigt dezelfde avond om 00:00 uur.

Wordt er met mij als minder valide rekening gehouden?
Alle ruimtes zijn toegankelijk voor minder valide personen.

Ik heb last van hartklachten, kan ik deelnemen aan de droomvlucht?
U kunt met een gerust hart deelnemen aan de droomvlucht. U zult nergens schrikken.

Is deelname aan de droomvlucht en/of reünie/borrel verplicht?
Uiteraard niet, u bent vrij om te gaan staan waar u wilt. Echter zien wij deze combinatie als een van de vier hoogtepunten van de reünie en iets dat u dus niet mag missen.

Waarom is dit evenement 18+ en kan mijn zoon/dochter die lid is van BZ niet deelnemen?
We hopen zo veel als mogelijk jeugdleden van BZ&PC te stimuleren om op kamp te gaan. Indien u uw zoon/dochter echt  niet deel wilt nemen aan kamp en de droomvlucht wilt meemaken, kunt u contact opnemen met de organisatie. Vanwege toezicht is de reünie/borrel wel alleen toegankelijk voor personen van 18 jaar en ouder.

Noodnummer
Mocht u uw familielid/de organisatie in noodgevallen niet kunnen bereiken, dan kunt u contact opnemen met BZ&PC via TELEFOONNUMMER XX. Dit nummer mag/kan alleen in noodgevallen worden gebruikt.

BBQ

Ik ben geen lid meer van BZ&PC, mag ik toch deelnemen?
Om deel te nemen aan de BBQ hoeft u geen actief lid te zijn van BZ&PC. Oud leden en aanhang zijn namelijk ook van harte welkom.

Hoe en waar kan ik mijzelf inschrijven?
Inschrijven kan via de site van BZ&PC, klik op de blauwe button ‘Inschrijven’

Hoe moet ik betalen?
De betaling vindt direct plaats in de Webshop. Hier opent een IDEAL scherm zich. Dit is volledig te vertrouwen.

Wanneer ben ik ingeschreven?
Na het invullen van het inschrijfformulier ontvangt direct u per mail een overzicht van de door uw ingevulde gegevens. U bent ingeschreven. Mogelijk neemt iemand van de organisatie nog contact met u op voor aanvullende vragen.

Wat bedragen de inschrijfkosten?
Om deel te nemen aan de BBQ  betaalt je voor het reguliere ticket € 15,00. Kinderen onder de 12 jaar mogen deelnemen voor € 7,50.

Op welke data en tijden vinden de BBQ plaats?
De BBQ begint op zaterdag 6 juli om 17:00 uur en eindigt dezelfde avond om 21:00 uur.

Moet ik zelf mijn vlees braden tijdens de BBQ?
Nee, chef-koks van slagerij Rietveld bereiden voor jou het vlees. Het enige wat je moet doen is genieten.

Wordt er met mij als minder valide rekening gehouden?
Alle ruimtes zijn toegankelijk voor minder valide personen.

Ik heb last van allergieën, wordt hier rekening mee gehouden?
Jazeker! Op het inschrijfformulier kun je aangeven of je speciale eetwensen heeft waar wij als organisatie rekening mee moeten houden.

Noodnummer
Mocht je jouw familielid/de organisatie in noodgevallen niet kunnen bereiken, dan kun je contact opnemen met BZ&PC via TELEFOONNUMMER XX. Dit nummer mag/kan alleen in noodgevallen worden gebruikt.

POOLPARTY

Wanneer mag ik deelnemen aan de legendarische poolparty?
Om deel te nemen aan de Poolparty dien je (oud) lid of aanhang te zijn van BZ&PC. Daarnaast hanteren we een deurbeleid van 16 jaar en ouder. 

Hoe en waar kan ik me inschrijven?
Inschrijven kan via de site van BZ&PC, klik op de blauwe button ‘Inschrijven’

Hoe moeten ik betalen?
De betaling vindt direct plaats in de Webshop via IDEAL. Dit betaalsysteem is volledig te vertrouwen.

Wanneer ben ik ingeschreven?
Na het invullen van het inschrijfformulier ontvangt direct u per mail een overzicht van de door uw ingevulde gegevens. U bent ingeschreven. Mogelijk neemt iemand van de organisatie nog contact met u op voor aanvullende vragen.

Wat bedragen de inschrijfkosten?
Om deel te nemen aan de poolparty  betaalt u € 5,00. 

Op welke data en tijden vindt de poolparty plaats?
De poolparty begint op zaterdag 7 juli om 21:00 uur en eindigt in de nacht van zaterdag op zondag om 01:00 uur.

Mag ik mijn roze flamingo meenemen?
Hoe gekker hoe beter, het is immers een poolparty! 

Mag ik eigen drank en/of consumpties meenemen?
Nee dit is helaas niet mogelijk. Wij zorgen als organisatie voor een uitgebreid catering aanbod. Door zelf drank en/of andere consumpties mee te nemen, steun je je club NIET.

Wordt er met mij als minder valide rekening gehouden?
Alle ruimtes zijn toegankelijk voor minder valide personen.

Noodnummer
Mocht je jouw familielid/de organisatie in noodgevallen niet kunnen bereiken, dan kun je contact opnemen met BZ&PC via TELEFOONNUMMER XX. Dit nummer mag/kan alleen in noodgevallen worden gebruikt.

INSCHRIJVEN

Klik op de bovenstaande button ‘inschrijven’. U wordt naar de webshop van BZ&PC geleid. Hier kunt u uw toegangskaarten kopen. Vragen? Mail ons! jubileum@bzpc-bodegraven.nl

Benieuwd wat er allemaal op het programma staat?